Zgłoś newsa
Zgłoś błąd
Zgłoś organizację
Kontakt
mniejsza czcionka większa czcionka wersja dla niedowidzących
pps.czestochowa.pl
KALENDARZ
Zostaw 1% w Częstochowie Zgłoś swoją organizację Baza NGO Rodzina 500+ Częstochowskie Centrum Organizacji Pozarządowych
Nowy projekt: „Bezpiecznie we własnym domu - usługi teleopiekuńcze w mieście Częstochowa"

Rusza projekt pn. „Bezpiecznie we własnym domu - usługi teleopiekuńcze w mieście Częstochowa" - bezpłatna usługa dla seniorów oraz rodzin opiekujących się seniorami. Projekt  zajmuje się wdrażaniem usług teleopiekuńczych w miejscu zamieszkania i przeznaczony jest  dla osób nie w pełni samodzielnych, których aktywność jest ograniczona do własnego domu z uwagi na podeszły wiek, niepełnosprawność czy stan zdrowia.

12.07.2017 r. na godz. 12.00 w sali sesyjnej Urzędu Miasta Częstochowy przy ul. Śląskiej 11/13 odbędzie się konferencja prasowa w sprawie rozpoczęcia realizacji projektu  pn. „Bezpiecznie we własnym domu - usługi teleopiekuńcze w mieście Częstochowa" (konferencja poświęcona nowej bezpłatnej usłudze dla seniorów oraz rodzin opiekujących się / zajmujących się seniorami).

Osoby te otrzymują urządzenia teleinformatyczne (bransoletka lub wisiorek) pozwalające na 24-godzinny kontakt z pracownikami Centrum Alarmowego, którzy pomagają podopiecznemu w przypadku zaistnienia zagrożenia dla jego życia i zdrowia, ale także w przypadku podwyższonego stresu, lęku, samotności. Teleopiekun analizuje sytuację, wspiera psychologicznie podopiecznego i kontaktuje się automatycznie ze służbami ratunkowymi lub stworzoną w projekcie siecią pomocową (sąsiadami, opiekunami, rodziną podopiecznego lub pielęgniarką).

Teleopieka+ to usługa opiekuńcza łącząca nowoczesne technologie teleinformatyczne z pracą profesjonalnego Centrum Alarmowego, która ma za zadanie przedłużyć okres samodzielności i niezależności seniorów we własnym domu. Usługa daje pewność rodzinie, że ktoś pod ich nieobecność dba o bezpieczeństwo ich bliskich. A oni czują się komfortowo, bo nadal są u siebie. Teleopieka to nie tylko interwencja, ale także kontakt towarzyski i wsparcie psychologiczne 24 godziny na dobę.

Na czym polega teleopieka?

  1. Podopieczny w domu nosi niewielkie urządzenie na nadgarstku lub na szyi. Jest ono wyposażone w guzik umożliwiający wezwanie pomocy. Dodatkowo w mieszkaniu zamontowany jest nadajnik, który pozwala na to by system działał w całym domu.

  2. Wciśnięcie guzika w razie wypadku powoduje natychmiastowe połączenie się z teleopiekunem. Bez względu na porę dnia lub nocy w Centrum alarmowym czekają na wezwania doświadczeni w pracy z seniorami opiekunowie, psycholodzy, asystenci.

  3. Teleopiekun, czyli wykwalifikowany pracownik Centrum, ocenia sytuację i zawiadamia osoby podane do kontaktu, np. sąsiadkę, syna, wnuczkę, a w razie konieczności – wzywa pogotowie. Pozostaje w kontakcie do momentu udzielenia pierwszej pomocy lub rozwiązania problemu.

  4. Jeśli w domu zamontowany jest zamek szyfrowany do drzwi, w razie wezwania teleopiekun podaje pierwszej przybyłej osobie szyfr, by mogła otworzyć drzwi bez niepotrzebnych szkód

 

 



Pozostałe aktualności
Jasne, że Częstochowa

Redakcja portalu:
ul. Focha 19/21 pok 29 i 46
tel.+48 34 3707 480
tel.+48 34 3707 773
tel.+48 34 3707 493
pon-pt 7.30 – 17.00
redakcjapps@czestochowa.um.gov.pl
webmasterpps@czestochowa.um.gov.pl

Wydział Polityki Społecznej
Urząd Miasta Częstochowy
ul. Śląska 11/13, pok.401
42-217 Częstochowa
tel. +48 34 370 71 00 centrala UM
fax +48 34 370 71 70
tel. +48 34 370 76 31 sekretariat wydziału
ps@czestochowa.um.gov.pl