Zgłoś newsa
Zgłoś błąd
Zgłoś organizację
Kontakt
mniejsza czcionka większa czcionka wersja dla niedowidzących
pps.czestochowa.pl
KALENDARZ
Zostaw 1% w Częstochowie Zgłoś swoją organizację Baza NGO Rodzina 500+ Częstochowskie Centrum Organizacji Pozarządowych Elektroniczny Generator - konkurs ofert Elektroniczny Generator - mały granat
Częstochowski projekt świadczenia usług teleopieki w gronie laureatów III edycji konkursu „Złota Księga Dobrych Praktyk''

Częstochowski projekt świadczenia usług teleopieki znalazł się w gronie laureatów III edycji konkursu.„Bezpiecznie we własnym domu ‒ usługi teleopiekuńcze w mieście” wpisane do "Złotej Księgi Dobrych Praktyk" . W Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich odbyła się uroczystość podsumowująca III edycję projektu „Złota Księga Dobrych Praktyk na Rzecz Społecznego Uczestnictwa Osób Starszych”.

Dzięki projektowi ,, Bezpiecznie we własnym domu- usługi teleopiekuńcze w mieście'' seniorzy mogą zgłaszać się o pomoc do „lokalnej sieci pomocowej”, w skład której wchodzą sąsiedzi, opiekunowie, członkowie rodziny podopiecznego, pielęgniarka. Celem jest przedłużenie okresu samodzielności i niezależności seniorów we własnym domu.

Uczestnicy programu otrzymują urządzenia teleinformatyczne (bransoletka lub wisiorek) pozwalające, po wciśnięciu jednego przycisku, na 24-godzinny kontakt z pracownikami Centrum Alarmowego, którzy udzielają pomocy nie tylko w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia podopiecznych, ale także w przypadku objawów podwyższonego stresu, nasilania się lęku czy poczucia samotności. Bez względu na porę dnia i nocy, w Śląskim Centrum Alarmowym czekają na wezwania wykwalifikowani opiekunowie i asystenci senioralni. W godzinach dziennych pracuje także psycholog.


Uzasadnienie wpisania inicjatywy do "Złotej Księgo Dobrych Praktyk":
Przedsięwzięcie zostało wyróżnione za wprowadzenie do publicznego systemu ratownictwa dodatkowego komponentu, adresowanego specjalnie do osób przewlekle chorych, po urazach lub w podeszłym wieku – mieszkających samotnie. Możliwość uzyskania pomocy po naciśnięciu jednego guzika na urządzeniu alarmowym, wzmacnia poczucie bezpieczeństwa beneficjentów zarówno w sytuacji wymagającej interwencji medycznej, jak i wsparcia psychicznego czy usług opiekuńczych. Łączy bowiem działania profesjonalistów z Centrum Alarmowego z pomocą osób tworzących tzw. lokalną sieć pomocową (rodzina, sąsiedzi, pielęgniarka). Praktyka jest możliwa do skopiowania w innym miejscu pod warunkiem formalnego zaangażowania władz lokalnych, odpowiedzialnych za system ratownictwa. Niezbędne jest ponadto posiadanie środków na za­kup specjalistycznych urządzeń alarmowych.



Pozostałe aktualności
Jasne, że Częstochowa

Redakcja portalu:
ul. Focha 19/21 pok 29 i 46
tel.+48 34 3707 480
tel.+48 34 3707 773
tel.+48 34 3707 493
pon-pt 7.30 – 17.00
redakcjapps@czestochowa.um.gov.pl
webmasterpps@czestochowa.um.gov.pl

Wydział Polityki Społecznej
Urząd Miasta Częstochowy
ul. Śląska 11/13, pok.401
42-217 Częstochowa
tel. +48 34 370 71 00 centrala UM
fax +48 34 370 71 70
tel. +48 34 370 76 31 sekretariat wydziału
ps@czestochowa.um.gov.pl